• BMS110022000 Smart BMS CL 12/100 System zarządzania bateriami

Symbol: BMS110022000

BMS110022000 Smart BMS CL 12/100 System zarządzania bateriami

980.00
szt. Do przechowalni
Czas realizacji zamówienia do 30 dni
Cena przesyłki 13
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 13
Kurier InPost płatność z góry 17
Kurier InPost za pobraniem 19
Kurier 24
Kurier (Pobranie) 30
Dostępność Brak towaru
Waga 0.15 kg
Victron Energy

Zamówienie telefoniczne: 583403689

Zostaw telefon

BMS110022000 Smart BMS CL 12/100 System zarządzania bateriami

Smart BMS CL 12/100 to system Zarządzania Akumulatorami dla inteligentnych akumulatorów Victron litowo-żelazowo-fosfatowych (LiFePO4). Opracowano go z myślą o instalacjach 12 V z alternatorem 12 V.

BMS CL 12/100 monitoruje i chroni każde ogniwo akumulatora z osobna (lub zespołu akumulatorów), a w przypadku niskiego napięcia akumulatora, wysokiego napięcia akumulatora lub jego nadmiernej temperatury odłącza alternator, źródła ładowania lub odbiorniki prądu stałego.

Wejście dedykowanego alternatora zapewnia ograniczenie prądowe i ruch jednokierunkowy z alternatora do akumulatora, dzięki czemu alternatordowolnej wielkości (i akumulator rozruchowy) można bezpiecznie połączyć do inteligentnego akumulatora lub baterii akumulatorów litowych.

BMS jest również wyposażony w złącze zdalnego włączenia/wyłączenia umożliwające wyłączenie BMS (i systemu) za pomocą zdalnego wyłącznika, oraz styk wczesno-alarmowy, wysyłający sygnał ostrzegawczy przed odłączeniem akumulatorów od instalacji przez BMS.

System zarządzania bateriami (BMS)

BMS łączy się z akumulatorami 12,8 V Victron LiFePO4 (LFP). Można połączyć równolegle do 5 akumulatorów. BMS Może być używany jako włącznik/wyłącznik systemu.

Zabezpieczenie akumulatora rozruchowego

Ta funkcja jest podobna do funkcji łącznika baterii Cyrix lub izolatora baterii Argo FET. Prąd może płynąć do akumulatora LFP tylko wtedy, gdy napięcie wejściowe (= napięcie na akumulatorze rozruchowym) przekracza 13V. Dodatkowo prąd nie może płynąć z powrotem z akumulatora LFP do akumulatora rozruchowego, zapobiegając w ten sposób ewentualnemu uszkodzeniu akumulatora LFP w wyniku nadmiernego rozładowania.

Ochrona alternatora i akumulatora

Prąd wejściowy jest elektronicznie ograniczony do około 90% wartości znamionowej bezpiecznika. Na przykład bezpiecznik 100 A ograniczy prąd wejściowy do około 90 A.
Wybór odpowiedniego bezpiecznika:
a. Akumulator LFP należy chronić przed nadmiernym prądem ładowania (ważne w przypadku akumulatora LFP o małej pojemności).
b. Chroń alternator przed przeciążeniem w przypadku zespołu akumulatorów LFP o dużej pojemności (większość alternatorów 12 V przegrzewa się i ulega awarii, jeśli pracuje z maksymalną mocą przez ponad 5 minut).

Ochrona baterii litowo-jonowych

Nadmierne napięcie wejściowe i stany przejściowe są regulowane do bezpiecznego poziomu. Smart BMS zatrzyma ładowanie w przypadku przepięcia lub przegrzania ogniwa. Posiada trzy wyjścia, podobnie jak smallBMS:
Wyjście odłączania obciążenia
Wyjście obciążenia jest zwykle wysokie i staje się wolno pływające w przypadku zbliżającego się spadku napięcia ogniwa (domyślnie 2,8 V/ogniwo, regulowane na akumulatorze w zakresie od 2,6 V do 2,8 V na ogniwo). Maksymalny prąd: 10mA. Wyjście obciążenia może być używane do sterowania wejściem zdalnego włączania/wyłączania ochrony baterii, falownika, konwertera DC-DC lub innych obciążeń.
Wyjście alarmu wstępnego
Wyjście alarmu wstępnego może służyć jako ostrzeżenie, gdy napięcie akumulatora jest niskie i zostanie wyzwolone na krótko przed wyłączeniem wyjścia Odłączenia Obciążenia z powodu zbyt niskiego napięcia ogniwa.
Wyjście alarmu wstępnego może być użyte do sterowania przekaźnikiem, diodą LED lub brzęczykiem. Może być skonfigurowane jako sygnał ciągły lub przerywany. Wyjście alarmu wstępnego jest zwykle wolno pływające i staje się wysokie w przypadku zbliżającego się spadku napięcia ogniwa (domyślnie 3,1 V/ogniwo, regulowane na akumulatorze w zakresie od 2,85 V do 3,15 V na ogniwo). Maksymalny prąd: 1A (bez zabezpieczenia przed zwarciem). Minimalne opóźnienie między alarmem wstępnym a odłączeniem obciążenia wynosi 30 sekund.
Wyjście odłączenia ładowania
Wyjście odłączenia ładowania jest zwykle wysokie i staje się wolno pływające w przypadku zbliżającego się przepięcia lub przegrzania ogniwa. Maksymalny prąd: 10mA. Wyjście odłączenia ładowania nie jest odpowiednie do zasilania obciążenia indukcyjnego, takiego jak cewka przekaźnika. Wyjście odłączenia ładowania może służyć do sterowania: zdalnym włączaniem/wyłączaniem ładowarki, przekaźnikiem Cyrix-Li-Charge, łącznikiem baterii Cyrix-Li-ct.
(Uwaga: w niektórych przypadkach potrzebny będzie kabel interfejsu, zob. instrukcja).

Wejście zdalnego włączania/wyłączania

Wejście zdalnego włączania/wyłączania steruje ładowaniem za pośrednictwem alternatora. Po wyłączeniu ładowanie przez alternator jest wyłączone, podczas gdy funkcja BMS pozostanie aktywna, umożliwiając kontynuowanie pracy dowolnych obciążeń i ładowarek niezależnie od stanu wejścia zdalnego. Gdy „przełącznik włączania/wyłączania systemu” jest włączony przez VictronConnect, funkcja BMS również zostanie wyłączona.

Składa się z dwóch zacisków: Remote L i Remote H. Zdalny włącznik/wyłącznik lub styk przekaźnika można podłączyć między H i L. Alternatywnie zacisk H można przełączyć na plus akumulatora, a zacisk L na minus akumulatora.

Odporność na zapłon

Brak przekaźników, są natomiast przełączniki MOSFET, a zatem brak iskier.

Specyfikacja techniczna

Specyfikacja ogólna
Maksymalny ciągły prąd ładowania 100A (z bezpiecznikiem topikowym 125A)
Napięcie wejściowe, aby rozpocząć ładowanie > 13V
Pobór prądu, praca bez obciążenia 16 mA (z wyłączeniem wyjściowego obciążenia i prądu wyjścia ładowania)
Pobór prądu, zdalne wyłączenie 5 mA (funkcja BMS aktywna)
Wyjście odłączania obciążenia Normalnie wysoki (Vbat – 0,1 V)
Ograniczenie prądu źródła: 10mA (zabezpieczone przed zwarciem)
Prąd upływu: 0A (wyjście swobodne pływające)
Wyjście odłączenia ładowania Normalnie wysoki (Vbat – 0,1 V)
Ograniczenie prądu źródła: 10mA (zabezpieczone przed zwarciem)
Prąd upływu: 0A (swobodne pływające wyjście)
Wyjście alarmu wstępnego Normalnie swobodnie pływający
Wysoki (Vbat) w przypadku alarmu, max. 1A
(nie odporny na zwarcie)
Wł./Wył. systemu: Remote L and Remote H Użyj trybów wł./wył. systemu:
a. WŁ., gdy zaciski L i H są ze sobą połączone
b. WŁ., gdy zacisk L jest wyciągnięty do minusa akumulatora (V< 5V)
c. WŁ., gdy zacisk H jest w stanie wysokim (V>3V)
d. WYŁ. we wszystkich innych warunkach
Ogólne
Zakres temperatury pracy -40°C do +60°C
Wilgotność, maksymalna / średnia 100% / 95%
Ochrona, elektronika IP65
Podłączenie zasilania DC M8
Minus baterii złącza DC Faston żeński, 6.3mm
Obudowa
Waga 1,6 kg
Wymiary (wys. x szer. x głęb.) 65 x 120 x 224 mm
Standardy
Emisja EN 61000-6-3, EN 55014-1
Odporność EN 61000-6-2, EN 61000-6-1, EN 55014-2
Dyrektywa motoryzacyjna EMC ECE R10-5

Do pobrania

Broszura Smart BMS Cl 12/100 w j. angielskim

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie