-
SKI024100000 Ładowarka baterii Skylla-i 24/100(1+1) 230V
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 19 |
Dostępność | Mało 1 szt. |
Waga | 7 kg |
Victron Energy | |
Kod kreskowy | |
EAN |
Zamówienie telefoniczne: 583403689
Zostaw telefon |
SKI024100000 Ładowarka baterii Skylla-i 24/100(1+1) 230V
Nowoczesna i wydajna ładowarka do akumulatorów.
• Właściwa wartość naładowania dla akumulatora kwasowo-ołowiowego: zmienny czas absorpcji
• Tryb BatterySafe: zapobiega uszkodzeniu wskutek nadmiernego wydzielania gazów
• Tryb Storage: mniejszy nakład prac konserwacyjnych i ochrona przed starzeniem w przypadku przerwy w korzystaniu z akumulatora
• Mniejsza i lżejsza w porównaniu z podobnymi modelami
• Złącze NMEA 2000 CAN-bus
• PowerControl: możliwość ustawienia maksymalnego zasilania z lądu
• Zdalne sterowanie
• Przystosowana do ładowania akumulatorów litowo-jonowych (LiFePo4)
Skylla-i (1+1): dwa wyjścia do ładowania 2 banków akumulatorów
Skylla-i (1+1) posiada 2 izolowane wyjścia. Drugie wyjście, ograniczone do ok. 4A i o nieco niższym napięciu wyjściowym, przeznaczone jest do doładowania akumulatora rozruchowego.
Skylla-i (3): trzy pełne wyjścia prądowe do ładowania 3 banków akumulatorów
Skylla-i (3) posiada 3 izolowane wyjścia. Wszystkie wyjścia mogą dostarczać pełny znamionowy prąd wyjściowy.
Wzmocniona
Aluminiowe obudowy z powłoką epoksydową z osłoną przed kapaniem i mocowaniami ze stali nierdzewnej wytrzymują rygory niekorzystnego środowiska: ciepło, wilgoć i zasolone powietrze.
Płytki drukowane są zabezpieczone powłoką akrylową dla maksymalnej odporności na korozję.
Czujniki temperatury zapewniają, że komponenty mocy zawsze będą działać w określonych granicach, w razie potrzeby poprzez automatyczną redukcję prądu wyjściowego w ekstremalnych warunkach środowiskowych.
Elastyczna
Obok interfejsu magistrali CAN (NMEA2000) dostępne są przełącznik obrotowy, przełączniki DIP oraz potencjometry umożliwiające dostosowanie algorytmu ładowania do konkretnego akumulatora i warunków jego użytkowania.
Pełny przegląd możliwości znajduje się w instrukcji.
Ważne cechy:
Zsynchronizowana praca równoległa
Z interfejsem magistrali CAN można zsynchronizować kilka ładowarek. Osiąga się to poprzez proste połączenie ładowarek za pomocą kabli RJ45 UTP. Uwaga: Ładowarki z dwoma wyjściami i trzema wyjściami nie mogą pracować równolegle do siebie. Szczegółowe informacje znajdują się w instrukcji.
Właściwa ilość ładunku dla akumulatora kwasowo-ołowiowego: zmienny czas absorpcji
Gdy występują tylko płytkie wyładowania, czas absorpcji jest krótki, aby zapobiec przeładowaniu akumulatora. Po głębokim rozładowaniu czas absorpcji jest automatycznie zwiększany, aby upewnić się, że akumulator jest całkowicie naładowany.
Zapobieganie uszkodzeniom spowodowanym nadmiernym gazowaniem: tryb BatterySafe
Jeśli w celu szybkiego naładowania akumulatora wybrano wysoki prąd ładowania w połączeniu z wysokim napięciem absorpcji, Skylla-i zapobiegnie uszkodzeniom spowodowanym nadmiernym gazowaniem, automatycznie ograniczając tempo wzrostu napięcia po osiągnięciu napięcia gazowania.
Mniej konserwacji i starzenia się, gdy bateria nie jest używana: tryb przechowywania
Tryb przechowywania uruchamia się, gdy akumulator nie został rozładowany w ciągu 24 godzin. W trybie przechowywania napięcie buforowe jest redukowane do 2,2 V/ogniwo (26,4 V dla akumulatora 24 V), aby zminimalizować gazowanie i korozję plyt dodatnich. Raz w tygodniu napięcie jest podnoszone do poziomu absorpcji, aby „odświeżyć” akumulator. Ta funkcja zapobiega rozwarstwieniu elektrolitu i zasiarczeniu, które jest główną przyczyną przedwczesnej awarii akumulatora.
Aby zwiększyć żywotność baterii: kompensacja temperatury
Każda Skylla-i jest wyposażona w czujnik temperatury akumulatora. Po podłączeniu napięcie ładowania będzie automatycznie spadać wraz ze wzrostem temperatury akumulatora. Ta cecha jest szczególnie zalecana do zamkniętych akumulatorów kwasowo-ołowiowych i/lub gdy spodziewane są znaczne wahania temperatury akumulatora.
Wyczuwanie napięcia akumulatora
Aby zrekompensować utratę napięcia spowodowaną rezystancją kabla, Skylla-i jest wyposażona w funkcję wykrywania napięcia, dzięki czemu akumulator zawsze otrzymuje prawidłowe napięcie ładowania.
Nadaje się do zasilania AC i DC (praca AC-DC i DC-DC)
Ładowarki akceptują również zasilanie prądem stałym.
Można użyć jako zasilacza
Dzięki doskonale ustabilizowanemu napięciu wyjściowemu Skylla-i może służyć jako zasilacz w przypadku braku baterii lub dużych kondensatorów buforowych.
Gotowa na akumulatory litowo-jonowe (LiFePO4)
Prostą kontrolę włączania/wyłączania ładowarki można zaimplementować, podłączając wyjście przekaźnika lub transoptora z otwartym kolektorem z Li-Ion BMS do portu zdalnego sterowania ładowarki. Alternatywnie pełną kontrolę napięcia i prądu można uzyskać poprzez podłączenie do izolowanego galwanicznie portu magistrali CAN.
Dowiedz się więcej o bateriach i ładowaniu baterii
Aby dowiedzieć się więcej o bateriach i ładowaniu baterii, zapoznaj się z książką „Energy Unlimited” (dostępną bezpłatnie w Victron Energy i do pobrania ze strony www.victronenergy.com).
Specyfikacja techniczna
Napięcie na wejściu (VAC) | 230 V |
Zakres napięcia na wejściu (VAC) | 185-265 V |
Zakres napięcia na wejściu (VDC) | 180-350 V |
Maksymalny prąd wejściowy AC przy 180 VAC | 20 A |
Częstotliwość (Hz) | 45-65 Hz |
Czynnik mocy | 0,98 |
Napięcie ładowania (absorpcja) (VDC) (1) | 28,8 V |
Napięcie ładowania (float) (VDC) | 27,6 V |
Napięcie ładowania (przechowywanie) (VDC) | 26,4 V |
Prąd ładowania akumulatora (A) (2) | 100 A |
Prąd ładowania baterii startowej (A) | 4 |
Algorytm ładowania | siedmiostopniowy adaptacyjny |
Pojemność baterii (Ah) | 500-1000 Ah |
Czujnik temperatury | Tak |
Może być używane jako źródło zasilania | Tak |
Port zdalnego wł. / wył. | Tak (można podłączyć do Li-Ion BMS) |
Port komunikacyjny VE.Can | Dwa złącza RJ45, protokół NMEA2000, izolowane galwanicznie. Zintegrowany zasilacz 12 V CAN-bus, maksymalnie 30 V DC (3) |
Zsynchronizowana praca równoległa | Tak, z VE.Can |
Przekaźnik alarmu | DPST AC: 240VAC/4A DC: 4A do 35VDC, 1A do 60VDC |
Wymuszone chłodzenie | Tak |
Ochrona | Odwrotna polaryzacja akumulatora (bezpiecznik), zwarcie na wyjściu, nadmierna temperatura |
Praca w zakresie temperatur | -20 to +60 °C ((Pełny prąd wyjściowy do 40 °C) |
Wilgotność (bez kondensacji) | max 95% |
OBUDOWA | |
---|---|
Materiał i kolor | aluminium (blue RAL 5012) |
Połączenie z baterią | śruby M8 |
Połączenie 230 VAC | Klamra śrubowa 10 mm² (AWG 7) |
Klasa ochrony | IP 21 |
Waga kg | 7 kg |
Wymiary (wysokość x szerokość x głębokość w mm) | 405 x 250 x 150 mm |
STANDARDY | |
Bezpieczeństwo | EN 60335-1, EN 60335-2-29 |
Emisja | EN 55014-1, EN 61000-6-3, EN 61000-3-2 |
Odporność | EN 55014-2, EN 61000-6-1, EN 61000-6-2, EN 61000-3-3 |
1) Zakres napięcia wyjściowego 20-36V.
Można ustawić za pomocą przełącznika obrotowego lub potencjometrów.
2) Temperatura otoczenia do 40°C (100°F).
Wydajność spadnie do 80% przy 50°C i do 60% przy 60°C.
3) Podczas podłączania Skylla-i do sieci VE.Can, która zawiera również urządzenia podłączone do baterii akumulatorów 48 V, należy użyć specjalnego kabla RJ-45, który ma styki 2 i 6 (NET-S / V+) niepołączone.
Do pobrania
Informacje dotyczące bezpieczeństwa
Produkt przeznaczony jest do użytku jachtowego/morskiego lub pokrewnego. Użycie produktu zgodnie z jego przeznaczeniem nie stanowi zagrożenia dla zdrowia i życia.
Dane producenta
Victron Energy B.V.
De Paal 35
1351 JG Almere
Netherlands
+31 (0)36 5359700
sales@victronenergy.com
- Producenci