-
PSC123051085 Ładowarka Phoenix Smart IP43 Charger 12/30 (1+1)
Czas realizacji zamówienia do | 30 dni |
Cena przesyłki | 13 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Waga | 0.15 kg |
Victron Energy | |
Kod kreskowy | |
EAN |
Zamówienie telefoniczne: 583403689
Zostaw telefon |
PSC123051085 Ładowarka Phoenix Smart IP43 Charger 12/30 (1+1)
Ta opracowana z myślą o właścicielach łodzi adaptacyjna 5-stopniowa ładowarka może dostarczyć 30A lub 50A prądu do każdego z trzech zespołów akumulatorów. Lub też model Phoenix 1+1 może dostarczyć 3A do akumulatora rozruchowego, a resztę do zespołu „domowego”. Modele 24-voltowe dostępne są z ładunkiem 16A/25A. Ładowarka wyposażona jest w Bluetooth, zatem można ją monitorować i ustawiać alarmy wprost z telefonu. Adaptacyjne, inteligentne i dynamiczne funkcje ładowania
Funkcja Bluetooth Smart włączona
Każdy smartfon, tablet lub inne urządzenie z funkcją Bluetooth może służyć jako monitor umożliwiający dokonanie zmiany ustawień i aktualizacji ładowarki w chwili pojawienia się nowych funkcji oprogramowania.
Phoenix Smart (1+1): dwa wyjścia do ładowania 2 zespołów akumulatorów
Drugie wyjście, z ograniczeniem do około 3A i o nieco mniejszym napięciu wyjściowym, przeznaczone jest do ładowania akumulatora rozruchowego.
Phoenix Smart (3): trzy wyjścia pełnoprądowe do ładowania 3 zespołów akumulatorów
Każde wyjście może zapewnić pełny znamionowy prąd wyjściowy, lecz łączny prąd wyjściowy wszystkich 3 wyjść razem nigdy nie może przekroczyć wartości znamionowej prądu ładowarki.
Automatyczne wyrównanie napięcia
Ładowarka wyrównuje spadki napięcia przez układ DC (prądu stałego) przez nieznaczne podniesienie napięcia wyjściowego w chwili wzrostu prądu stałego. Szczegóły znajdują się w instrukcji obsługi.
Adaptacyjne ładowanie 5-stopniowe algorytm: ładowanie masowe – absorpcja – regeneracja – buforowanie – magazynowanie
Inteligentna ładowarka Phoenix Smart wykorzystuje nasz znany "adaptacyjny" zarządzania, który można zaprogramować zależnie od rodzaju akumulatora. Dzięki funkcji "adaptacji" proces ładowania zostaje automatycznie zoptymalizowany i dostosowany do sposobu korzystania z akumulatora.
Właściwa ilość prądu: zmienny czas absorpcji
W przypadku nieznacznego rozładowania (przykładowo gdy jacht podłączony jest do portowego źródła zasilania) czas absorpcji ulega skróceniu, by nie dopuścić do przeładowania akumulatora. Po głębokim rozładowaniu czas absorpcji zostaje automatycznie wydłużony, dzięki czemu akumulator zostaje w pełni naładowany.
Zapobieganie uszkodzeniom spowodowanym nadmiernym wydzielaniem się gazu: tryb BatterySafe
Jeśli celem szybkiego naładowania akumulatora wybrano wysoki prąd ładowania w połączeniu z wysokim napięciem absorpcji, ładowarka nie dopuści do uszkodzenia spowodowanego nadmiernym wydzielaniem się gazu poprzez automatyczne ograniczenie tempa wzrostu napięcia po osiągnięciu napięcia gazowania.
Mniej czynności obsługowych i wolniejsze starzenie, gdy akumulator nie jest użytkowany: tryb Składowania
Tryb składowania włącza się w sytuacji, gdy akumulator nie zostanie poddany rozładowaniu przez 24 godziny. W trybie składowania napięcie buforowe zredukowane jest do 2,2 V/ogniwo (13,2 V dla akumulatora 12 V), co ma na celu zminimalizowanie wydzielania się gazu i korozji elektrod dodatnich. Raz w tygodniu napięcie zostaje ponownie podniesione do poziomu absorpcji, by "zrównoważyć" akumulator. Funkcja ta zapobiega uwarstwieniu elektrolitu i zasiarczeniu, które są głównymi przyczynami przedwczesnego uszkodzenia akumulatora.
Ładowarka nadaje się również do ładowania akumulatorów litowo-jonowych (LiFePO₄)
Włączaniem i wyłączaniem akumulatora można sterować podłączając przekaźnik lub wyjście sprzęgacza optycznego otwarty kolektor z litowo-jonowego BMS do portu zdalnego włączenia-wyłączenia. Pełną kontrolę nad napięciem i natężeniem można również uzyskać za pomocą Bluetooth.
W pełni programowalny algorytm ładowania
Algorytm ładowania można zaprogramować za pomocą Bluetooth lub interfejsu VE.Direct. Przyciskiem trybu roboczego można wybrać trzy zaprogramowane algorytmy (patrz dane techniczne).
Zdalne włączenie/wyłączenie
Zdalny włącznik/wyłącznik składa się z dwóch terminali: Remote H i Remote L. Zdalny włącznik/wyłącznik lub styk przekaźnikowy można włączyć pomiędzy H i L. Terminal H można również zasilić z obwodu wysokiego napięcia, lub terminal L zasilić z obwodu niskiego napięcia. Więcej szczegółów podano w instrukcji obsługi.
Interfejs VE.Direct
Umożliwia przewodowe połączenie z panelem Color Control, komputerem PC lub innymi urządzeniami. W zakładce Do pobrania / Oprogramowanie na stronie internetowej Victron Energy można znaleźć aplikację VictronConnect.
Przekaźnik programowalny
Można go zaprogramować korzystając z interfejsu VE.Direct lub urządzenia z funkcją Bluetooth, a może włączać alarm lub inne zdarzenia.
Specyfikacja techniczna
Specyfikacja ogólna | |
---|---|
Napięcie wejściowe | 230 V prądu przemiennego (zakres: 210 – 250 V) |
Zakres napięcia wejściowego prądu stałego | 290 – 355 VDC |
Częstotliwość | 45-65 Hz |
Współczynnik mocy | 0,7 |
Drenaż prądu wstecznego | AC odłączona: < 0,1 mA AC, podłączona i zdalne sterowanie ładowarki wyłączone: < 6 mA |
Pobór mocy bez obciążenia | 1 W |
Sprawność | 12/30: 94% |
"Absorpcja" napięcia ładowania | Normalne: 14,4 V Wysoka: 14,7 V Litowo-jon: 14,2 V |
"Buforowanie" napięcia ładowania | Normalne: 13,8 V Wysokie: 13,8 V Litowo-jon: 13,5 V |
Tryb składowania | Normalne: 13,2 V Wysokie: 13,2 V Litowo-jon: 13,5 V |
W pełni programowalny | Tak, z Bluetooth i/lub VE.Direct |
Prąd ładowania akumulatora pokładowego | 30 / 50 A |
Tryb pracy przy niskim natężeniu prądu | 15 / 25 A |
Prąd ładowania akumulatora rozruchowego | 3 A (tylko modele z wyjściem 1+1) |
Algorytm ładowania | 5-stopniowy adaptacyjny |
Ochrona | Odwrotna polaryzacja akumulatora (bezpiecznik, użytkownik nie ma dostępu) / Zwarcie wyjścia / Przegrzanie |
Może służyć jako źródło zasilania | Tak, napięcie wyjściowe można ustawić za pomocą Bluetooth i/lub VE.Direct |
Zakres temperatury roboczej | -20 do 60°C (0 - 140°F) Znamionowy prąd wyjściowy do 40°C, zmniejszenie liniowe do 20% w temp. 60°C |
Wilgotność (bez skraplania) | maks. 95% |
Przekaźnik (programowalny) | Wartość znamionowa prądu stałego 5A aż do 28 VDC |
Obudowa | |
Materiał i kolor | aluminium (niebieski RAL 5012) |
Połączenie akumulatora | Zaciski śrubowe mm² (AWG6) |
Połączenie prądu przemiennego | Wlot IEC 320 C14 z zaciskiem ustalającym (kabel prądowy z odpowiednią wtyczką należy zamówić osobno) |
Kategoria ochrony | IP43 (podzespoły elektroniczne), IP22 (obszar połączenia) |
Masa kg | 3,5 kg |
Wymiary (wys. x szer. x gł.) | 180 x 249 x 100 mm (7,1 x 9,8 x 4,0 cali) |
Normy | |
Bezpieczeństwo | EN 60335-1, EN 60335-2-29 |
Emisja | EN 55014-1, EN 61000-6-3, EN 61000-3-2 |
Odporność | EN 55014-2, EN 61000-6-1, EN 61000-6-2, EN 61000-3-3 |
Dyrektywa pojazdowa | E5-10R |
Wibracje | IEC68-2-6:10-150Hz/1.0G |
Do pobrania
Informacje dotyczące bezpieczeństwa
Produkt przeznaczony jest do użytku jachtowego/morskiego lub pokrewnego. Użycie produktu zgodnie z jego przeznaczeniem nie stanowi zagrożenia dla zdrowia i życia.
Dane producenta
Victron Energy B.V.
De Paal 35
1351 JG Almere
Netherlands
+31 (0)36 5359700
sales@victronenergy.com
- Producenci