-
ITR050362041 Transformator izolacyjny 3600W Auto 115/230V
Czas realizacji zamówienia do | 5 dni |
Cena przesyłki | 19 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Waga | 0.15 kg |
Victron Energy | |
Kod kreskowy | |
EAN |
Zamówienie telefoniczne: 583403689
Zostaw telefon |
ITR050362041 Transformator izolacyjny 3600W Auto 115/230V
Niezastąpiony w profesjonalnych systemach energetyki morskiej. Zapobiega korozji elektrolitycznej, a przede wszystkim służy jako urządzenie gwarantujące bezpieczny układ elektryczny. Technologia toroidalnego uzwojenia zapewnia ciszę i wysoką wydajność. Obwód łagodnego startu zapewni, że wyłącznik nadbrzeżny nie zadziała po podłączeniu.
Bezpieczeństwo i zapobieganie korozji galwanicznej
Transformator izolacyjny zapobiega niekontrolowanemu przepływowi energii pomiędzy źródłem zasilania z lądu a instalacją elektryczną na jachcie. Zastosowanie transformatora eliminuje konieczność stosowania izolatorów galwanicznych i alarmów polaryzacyjnych.
Bezpieczeństwo jest standardem w normalnej instalacji lądowej. W przypadku spięcia lub pojawienia się napięcia na linii uziemiającej po prostu przepali się bezpiecznik lub zadziała wyłącznik różnicowo-prądowy. Tymczasem podłączenie uziemienia z instalacji lądowej do metalowych elementów jachtu spowoduje korozję elektrolityczną. Pominięcie kabla uziemiającego spowoduje natomiast zagrożenie, ponieważ w takiej instalacji włącznik różnicowo-prądowy nie zadziała, a bezpiecznik nie przepali się w przypadku wystąpienia spięcia.
Korozja elektrolityczna występuje gdy dwa metalowe elementy będące częścią instalacji elektrycznej są jednocześnie wystawione na działanie tej samej, przewodzącej prąd cieczy. Taką cieczą jest słona woda, a także słodka – choć w mniejszym stopniu. Ogólnie rzecz biorąc, skoroduje bardziej aktywny z dwóch wspomnianych wcześniej elementów. Tempo korodowania jest uzależnione od wielu czynników – m.in. zdolności przewodnictwa cieczy, temperatury, składu stopów z których wykonane są metalowe elementy, i.in.
Nieporozumieniem jest twierdzenie, że zjawisko korozji elektrolitycznej występuje tylko na jachtach stalowych i aluminiowych. Może wystąpić na każdej jednostce, która posiada jakikolwiek element metalowy będący w stałym kontakcie z wodą (np. przekładania, wał napędowy, śruba napędowa). Korozja szybko "zje" zamontowane na kadłubie anody i zabierze się za przekładnię i inne elementy gdy tylko jacht zostanie podłączony do zasilania z lądu.
W takiej sytuacji odłączenie kabla uziemiającego może być kuszące, jest jednak bardzo niebezpieczne, o czym wspomniano już wyżej.
Najlepszym rozwiązaniem zapobiegającym jednocześnie korozji elektrolitycznej i powstaniu zagrożenia porażenia prądem załogi jest zamontowani transformatora izolacyjnego bezpośrednio na „wejściu” prądu z lądu do instalacji jachtowej.
Transformator izolacyjny eliminuje zbędne połączenie między instalacją lądową, a jachtową. Zasilanie z lądu jest podłączone z jednej strony, a instalacja jachtowa z drugiej. Transformator całkowicie izoluje uziemienia obu instalacji od siebie. Jeśli wszystkie metalowe elementy jachtu (uziemienie instalacji jachtowej) zostanie podłączone do transformatora po stronie jachtu – wyłączniki różnicowo-prądowe i bezpieczniki będą działały zgodnie ze swoim przeznaczeniem.
Soft start jest standardową cechą transformatorów izolacyjnych Victron Energy. Zabezpiecza przed przeciążeniem zabezpieczeń w instalacji lądowej w przypadku chwilowego wysokiego natężenia prądu, które mogłoby się pojawić ze strony jachtu.
Zaleca się również podłączenie drugiego terminala zerowego do uziemienia, gdy jacht stoi na lądzie.
3600 Watt Auto 115/230 V.
Model ten automatycznie przełączy się na zasilanie 115 V lub 230 V, w zależności od napięcia wejściowego.
Zasilanie 88 V - 130 V: przełącza na zasilanie 115 V.
Zasilanie 185-250 V: przełącza na zakres zasilania 230 V.
Uwaga: Napięcie wejściowe AC jest zwiększane o 1: 1,05 na wyjściu AC.
Specyfikacja techniczna
Specyfikacja ogólna | |
---|---|
Wejście | 115 lub 230 V Automatyczne przełączanie 115/230 V |
Wyjście | 115 lub 230 V |
Częstotliwość | 50/60 Hz |
Oszacowanie | 32 / 16 A |
Łagodny start | Tak |
Typ transformatora | Toroidalny (niski poziom hałasu, niewielka waga) |
Rozłącznik obwodu wejścia | Tak |
Obudowa | |
Wspólna charakterystyka | Materiał: aluminium (niebieski RAL 5012) Kategoria ochrony: IP 21 |
Waga | 24 kg |
Wymiary (wys. x szer. x głęb.) | 362 x 258 x 218 mm |
Standardy | |
Bezpieczeństwo | EN 60076 |
Może być używany jako:
Transformator separacyjny 115 V do 115 V.
Transformator separacyjny 115 V do 230 V.
Transformator separacyjny 230 V do 230 V.
Transformator separacyjny 230 V do 115 V.
Do pobrania
Instrukcja w j. angielskim - Transformatory separacyjne (plik PDF):
- Producenci