• ITR050362041 Transformator izolacyjny 3600W Auto 115/230V

Symbol: ITR050362041

ITR050362041 Transformator izolacyjny 3600W Auto 115/230V

3689.00
szt. Do przechowalni
Czas realizacji zamówienia do 5 dni
Cena przesyłki 19
Odbiór osobisty 0
Kurier InPost płatność z góry 17
Kurier InPost za pobraniem 19
Kurier 24
Kurier (Pobranie) 30
Dostępność Brak towaru
Waga 0.15 kg
Victron Energy

Zamówienie telefoniczne: 583403689

Zostaw telefon

ITR050362041 Transformator izolacyjny 3600W Auto 115/230V

Niezastąpiony w profesjonalnych systemach energetyki morskiej. Zapobiega korozji elektrolitycznej, a przede wszystkim służy jako urządzenie gwarantujące bezpieczny układ elektryczny. Technologia toroidalnego uzwojenia zapewnia ciszę i wysoką wydajność. Obwód łagodnego startu zapewni, że wyłącznik nadbrzeżny nie zadziała po podłączeniu.

Bezpieczeństwo i zapobieganie korozji galwanicznej

Transformator izolacyjny zapobiega niekontrolowanemu przepływowi energii pomiędzy źródłem zasilania z lądu a instalacją elektryczną na jachcie. Zastosowanie transformatora eliminuje konieczność stosowania izolatorów galwanicznych i alarmów polaryzacyjnych.

Bezpieczeństwo jest standardem w normalnej instalacji lądowej. W przypadku spięcia lub pojawienia się napięcia na linii uziemiającej po prostu przepali się bezpiecznik lub zadziała wyłącznik różnicowo-prądowy. Tymczasem podłączenie uziemienia z instalacji lądowej do metalowych elementów jachtu spowoduje korozję elektrolityczną. Pominięcie kabla uziemiającego spowoduje natomiast zagrożenie, ponieważ w takiej instalacji włącznik różnicowo-prądowy nie zadziała, a bezpiecznik nie przepali się w przypadku wystąpienia spięcia.

Korozja elektrolityczna występuje gdy dwa metalowe elementy będące częścią instalacji elektrycznej są jednocześnie wystawione na działanie tej samej, przewodzącej prąd cieczy. Taką cieczą jest słona woda, a także słodka – choć w mniejszym stopniu. Ogólnie rzecz biorąc, skoroduje bardziej aktywny z dwóch wspomnianych wcześniej elementów. Tempo korodowania jest uzależnione od wielu czynników – m.in. zdolności przewodnictwa cieczy, temperatury, składu stopów z których wykonane są metalowe elementy, i.in.

Nieporozumieniem jest twierdzenie, że zjawisko korozji elektrolitycznej występuje tylko na jachtach stalowych i aluminiowych. Może wystąpić na każdej jednostce, która posiada jakikolwiek element metalowy będący w stałym kontakcie z wodą (np. przekładania, wał napędowy, śruba napędowa). Korozja szybko "zje" zamontowane na kadłubie anody i zabierze się za przekładnię i inne elementy gdy tylko jacht zostanie podłączony do zasilania z lądu.

W takiej sytuacji odłączenie kabla uziemiającego może być kuszące, jest jednak bardzo niebezpieczne, o czym wspomniano już wyżej.

Najlepszym rozwiązaniem zapobiegającym jednocześnie korozji elektrolitycznej i powstaniu zagrożenia porażenia prądem załogi jest zamontowani transformatora izolacyjnego bezpośrednio na „wejściu” prądu z lądu do instalacji jachtowej.

Transformator izolacyjny eliminuje zbędne połączenie między instalacją lądową, a jachtową. Zasilanie z lądu jest podłączone z jednej strony, a instalacja jachtowa z drugiej. Transformator całkowicie izoluje uziemienia obu instalacji od siebie. Jeśli wszystkie metalowe elementy jachtu (uziemienie instalacji jachtowej) zostanie podłączone do transformatora po stronie jachtu – wyłączniki różnicowo-prądowe i bezpieczniki będą działały zgodnie ze swoim przeznaczeniem.

Soft start jest standardową cechą transformatorów izolacyjnych Victron Energy. Zabezpiecza przed przeciążeniem zabezpieczeń w instalacji lądowej w przypadku chwilowego wysokiego natężenia prądu, które mogłoby się pojawić ze strony jachtu.

Zaleca się również podłączenie drugiego terminala zerowego do uziemienia, gdy jacht stoi na lądzie.

3600 Watt Auto 115/230 V.

Model ten automatycznie przełączy się na zasilanie 115 V lub 230 V, w zależności od napięcia wejściowego.
Zasilanie 88 V - 130 V: przełącza na zasilanie 115 V.
Zasilanie 185-250 V: przełącza na zakres zasilania 230 V.
Uwaga: Napięcie wejściowe AC jest zwiększane o 1: 1,05 na wyjściu AC.

 

Specyfikacja techniczna

Specyfikacja ogólna
Wejście 115 lub 230 V
Automatyczne przełączanie 115/230 V
Wyjście 115 lub 230 V
Częstotliwość 50/60 Hz
Oszacowanie 32 / 16 A
Łagodny start Tak
Typ transformatora Toroidalny (niski poziom hałasu, niewielka waga)
Rozłącznik obwodu wejścia Tak
Obudowa
Wspólna charakterystyka Materiał: aluminium (niebieski RAL 5012)
Kategoria ochrony: IP 21
Waga 24 kg
Wymiary (wys. x szer. x głęb.) 362 x 258 x 218 mm
Standardy
Bezpieczeństwo EN 60076

Może być używany jako:
Transformator separacyjny 115 V do 115 V.
Transformator separacyjny 115 V do 230 V.
Transformator separacyjny 230 V do 230 V.
Transformator separacyjny 230 V do 115 V.

Do pobrania

Instrukcja w j. angielskim - Transformatory separacyjne (plik PDF): Ikona pdf

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie