-
BPR000100400 Zabezpieczenie baterii BatteryProtect 12/24V-100A
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 13 |
Dostępność | Mało 1 szt. |
Waga | 0.15 kg |
Victron Energy | |
Kod kreskowy | |
EAN |
Zamówienie telefoniczne: 583403689
Zostaw telefon |
BPR000100400 Zabezpieczenie baterii BatteryProtect 12/24V-100A
Ochronniki akumulatorów BatteryProtect odłączają akumulator od mniej ważnych odbiorników przed jego całkowitym rozładowaniem (które może spowodować uszkodzenie akumulatora) lub zanim moc akumulatora spadnie poniżej poziomu umożliwiającego rozruch silnika.
Ochronnik akumulatorów BatteryProtect jest urządzeniem jednokierunkowym. Prąd przesyła tylko w jednym kierunku, zatem płynie on albo do odbiornika, albo z urządzenia ładującego, lecz nie w obydwu kierunkach jednocześnie. Poza tym, prąd może płynąć tylko z zacisku akumulatora Battery do zacisku odbiornika energii Load. W przypadku użycia z odbiornikiem energii, akumulator łączy się z zaciskiem Battery (Akumulator), natomiast w przypadku użycia z ładowarką, to właśnie ona łączy się z zaciskiem Battery.
Automatyczna zmiana zakresu 12/24 V
Ochronnik BatteryProtect automatycznie wykrywa napięcie systemu.
Łatwiejsze programowanie
Można ustawić załączanie/wyłączanie ochronnika BatteryProtect przy kilku różnych napięciach.
Wybrane ustawienie jest prezentowane na wyświetlaczu z siedmioma segmentami.
Specjalne ustawienie do akumulatorów litowo-jonowych
W tym trybie można sterować ochronnikiem BatteryProtect za pomocą układu VE.Bus BMS.
Uwaga: BatteryProtect może być również stosowany jako przerywacz ładunku, pomiędzy ładowarki baterii i akumulatorów litowo-jonowych. Patrz schemat połączeń w instrukcji.
Superniski pobór prądu
Ma to duże znaczenie w przypadku akumulatorów litowo-jonowych, szczególnie po wyłączeniu wskutek niskiego napięcia.
Więcej informacji zamieszczono w arkuszu danych akumulatora litowo-jonowego oraz w instrukcji układu VE.Bus BMS.
Ochrona przed przepięciami
Aby zapobiec uszkodzeniu wrażliwych odbiorników wskutek przepięcia, odbiornik jest odłączany, gdy tylko napięcie prądu stałego przekroczy odpowiednio 16 V lub 32 V.
Odporność na zapłon
Całkowita rezygnacja z przekaźników i zastosowanie przełączników MOSFET pozwoliło całkowicie wyeliminować iskry.
Opóźnienie wyjścia alarmu
Wyjście alarmu jest uaktywniane, jeśli napięcie akumulatora spadnie na ponad 12 sekund poniżej wstępnie ustawionego poziomu rozłączania. Dzięki temu uruchamianie silnika nie powoduje włączenia alarmu. Wyjście alarmu to odporny na zwarcia otwarty kolektor do szyny ujemnej o maksymalnym natężeniu prądu 50 mA. Wyjście alarmu zazwyczaj służy do włączania brzęczyka, diody LED lub przekaźnika.
Opóźnione odłączanie odbiornika i opóźnione ponowne podłączanie
Odbiornik zostanie odłączony po 90 sekundach od włączenia alarmu. Jeśli w tym czasie napięcie w akumulatorze ponownie wzrośnie do wartości progu włączenia (np. po uruchomieniu silnika), odbiornik nie zostanie odłączony. Odbiornik zostanie ponownie podłączony po 30 sekundach od momentu, kiedy napięcie akumulatora wzrośnie powyżej wstępnie zadanego napięcia ponownego podłączania.
Specyfikacja techniczna
BatteryProtect BP-65 | |
---|---|
Maksymalny ciągły prąd odbiornika* | 100A |
Prąd szczytowy (w ciągu 30 sekund) | 600A |
Zakres napięcia roboczego | 6–35V |
Pobór prądu | W stanie włączonym: 1,5 mA. W stanie wyłączonym lub przy wyłączeniu wskutek niskiego napięcia: 0,6 mA |
Opóźnienie wyjścia alarmu | 12 sekund |
Maksymalne obciążenie na wyjściu alarmu | 50 mA (zabezpieczenie przed zwarciem) |
Opóźnienie odłączenia odbiornika | 90 sekund (natychmiast w przypadku wyzwolenia przez ochronnik VE.Bus BMS) |
Opóźnienie ponownego podłączenia odbiornika | 30 sekund |
Domyślne wartości progowe | Odłączenie: 10,5V lub 21V; załączenie: 12V lub 24V |
Zakres temperatur roboczych | Pełne obciążenie: od -40°C do +40°C (maks. 60% obciążenia nominalnego w temp. 50°C) |
Klasa IP | Elektronika: IP67 (zalewana); Połączenia: IP00 |
Połączenie | M8 |
Moment montażowy | 9 Nm |
Masa | 0,5 kg |
Wymiary (wys. x szer. x gł.) | 59 × 42 × 115 mm |
* BatteryProtect nie jest przeznaczony dla prądów zwrotnych z urządzeń ładujących
Do pobrania
- Producenci