• BMS210055000 Smart BMS 12/200 System zarządzania bateriami

Symbol: BMS210055000

BMS210055000 Smart BMS 12/200 System zarządzania bateriami

1363.00
szt. Do przechowalni
Czas realizacji zamówienia do 30 dni
Cena przesyłki 13
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 13
Kurier InPost płatność z góry 17
Kurier InPost za pobraniem 19
Kurier 24
Kurier (Pobranie) 30
Dostępność Brak towaru
Waga 1.8 kg
Victron Energy

Zamówienie telefoniczne: 583403689

Zostaw telefon

BMS210055000 Smart BMS 12/200 System zarządzania bateriami

Smart BMS 12/200 to kompleksowy system zarządzania akumulatorami dla akumulatorów Smart litowo-żelazowo-fosforanowych (LiFePO4) firmy Victron. Zaprojektowano go z myślą o instalacjach 12 V z alternatorem 12 V, jakie można spotkać w pojazdach lub na łodziach.

W jednym solidnym i kompaktowym urządzeniu łączy ogranicznik prądu, moduł łączenia akumulatorów i układ zabezpieczenia akumulatora, oraz umożliwia bezpieczne podłączenie alternatora 12 V (i akumulatora rozruchowego) dowolnej wielkości, odbiorników energii i ładowarek do akumulatorów Smart litowych.

Smart BMS 12/200 monitoruje i chroni poszczególne ogniwa akumulatora (lub baterii akumulatorów), a w przypadku zbyt niskiego lub wysokiego napięcia akumulatora, lub jego przegrzania, odłącza alternator, źródła zasilania lub odbiorniki prądu stałego.

Specjalnie zaprojektowane połączenie alternatora zapewnia ograniczenie prądu i ruch jednokierunkowy z alternatora do akumulatora, dzięki czemu alternator dowolnej wielkości (i akumulator rozruchowy) można bezpiecznie połączyć z akumulatorem (lub baterią akumulatorów) Smart Lithium, przy czym akumulator rozruchowy ma zapewnione zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem.

BMS jest wyposażony w Bluetooth umożliwiający monitorowanie i konfigurację urządzenia, złącze zdalnego włączania/wyłączania umożliwiające wyłączenie BMS (i instalacji) za pomocą zdalnego wyłącznika, oraz styk wstępnego alarmu, co zapewnia sygnał ostrzegawczy przed odłączeniem akumulatorów od instalacji przez BMS.

System zarządzania bateriami (BMS)

BMS łączy się z akumulatorami 12,8 V Victron LiFePO4 (LFP). Można połączyć równolegle do 5 akumulatorów. BMS Może być używany jako włącznik/wyłącznik systemu.

Zabezpieczenie akumulatora rozruchowego

Ta funkcja jest podobna do funkcji łącznika baterii Cyrix lub izolatora baterii Argo FET. Prąd może płynąć do akumulatora LFP tylko wtedy, gdy napięcie wejściowe (= napięcie na akumulatorze rozruchowym) przekracza 13V. Dodatkowo prąd nie może płynąć z powrotem z akumulatora LFP do akumulatora rozruchowego, zapobiegając w ten sposób ewentualnemu uszkodzeniu akumulatora LFP w wyniku nadmiernego rozładowania.

Ochrona alternatora i akumulatora

Prąd wejściowy jest elektronicznie ograniczony do około 90% wartości znamionowej bezpiecznika. Na przykład bezpiecznik 100 A ograniczy prąd wejściowy do około 90 A.
Wybór odpowiedniego bezpiecznika:
a. Akumulator LFP należy chronić przed nadmiernym prądem ładowania (ważne w przypadku akumulatora LFP o małej pojemności).
b. Chroń alternator przed przeciążeniem w przypadku zespołu akumulatorów LFP o dużej pojemności (większość alternatorów 12 V przegrzewa się i ulega awarii, jeśli pracuje z maksymalną mocą przez ponad 5 minut).

Wyjście-wejście ładowarki obciążenia/ baterii (Power Port SYSTEM+)

Ten port zasilania może być używany do ładowania lub rozładowywania akumulatora LFP (tj. za pomocą ładowarki, falownika lub falownika/ładowarki) maksymalnym ciągłym prądem 200 A w obu kierunkach. Może być również używany jako wyjście obciążenia, dzięki czemu obciążenia DC można podłączyć bezpośrednio do tego portu. Port jest zabezpieczony przed zwarciem przy szczytowym prądzie rozładowania 400A. Smart BMS zadba o to, aby rozładowanie akumulatora zostało odcięte w przypadku zbliżającego się spadku napięcia ogniwa. Inteligentny BMS umożliwi ładowanie przez ten port, ale wewnętrznie nie można zastosować żadnego algorytmu ładowania.

Ochrona baterii litowo-jonowych

Nadmierne napięcie wejściowe i stany przejściowe są regulowane do bezpiecznego poziomu. Smart BMS zatrzyma ładowanie w przypadku przepięcia lub przegrzania ogniwa. Posiada trzy wyjścia, podobnie jak smallBMS:
Wyjście odłączania obciążenia
Wyjście obciążenia jest zwykle wysokie i staje się wolno pływające w przypadku zbliżającego się spadku napięcia ogniwa (domyślnie 2,8 V/ogniwo, regulowane na akumulatorze w zakresie od 2,6 V do 2,8 V na ogniwo). Maksymalny prąd: 10mA. Wyjście obciążenia może być używane do sterowania wejściem zdalnego włączania/wyłączania ochrony baterii, falownika, konwertera DC-DC lub innych obciążeń.
Wyjście alarmu wstępnego
Wyjście alarmu wstępnego może służyć jako ostrzeżenie, gdy napięcie akumulatora jest niskie i zostanie wyzwolone na krótko przed wyłączeniem wyjścia Odłączenia Obciążenia z powodu zbyt niskiego napięcia ogniwa.
Wyjście alarmu wstępnego może być użyte do sterowania przekaźnikiem, diodą LED lub brzęczykiem. Może być skonfigurowane jako sygnał ciągły lub przerywany. Wyjście alarmu wstępnego jest zwykle wolno pływające i staje się wysokie w przypadku zbliżającego się spadku napięcia ogniwa (domyślnie 3,1 V/ogniwo, regulowane na akumulatorze w zakresie od 2,85 V do 3,15 V na ogniwo). Maksymalny prąd: 1A (bez zabezpieczenia przed zwarciem). Minimalne opóźnienie między alarmem wstępnym a odłączeniem obciążenia wynosi 30 sekund.
Wyjście odłączenia ładowania
Wyjście odłączenia ładowania jest zwykle wysokie i staje się wolno pływające w przypadku zbliżającego się przepięcia lub przegrzania ogniwa. Maksymalny prąd: 10mA. Wyjście odłączenia ładowania nie jest odpowiednie do zasilania obciążenia indukcyjnego, takiego jak cewka przekaźnika. Wyjście odłączenia ładowania może służyć do sterowania: zdalnym włączaniem/wyłączaniem ładowarki, przekaźnikiem Cyrix-Li-Charge, łącznikiem baterii Cyrix-Li-ct.
(Uwaga: w niektórych przypadkach potrzebny będzie kabel interfejsu, zob. instrukcja).

Wejście zdalnego włączania/wyłączania

Wejście zdalnego włączania/wyłączania steruje ładowaniem za pośrednictwem alternatora. Po wyłączeniu ładowanie przez alternator jest wyłączone, podczas gdy funkcja BMS pozostanie aktywna, umożliwiając kontynuowanie pracy dowolnych obciążeń i ładowarek niezależnie od stanu wejścia zdalnego. Gdy „przełącznik włączania/wyłączania systemu” jest włączony przez VictronConnect, funkcja BMS również zostanie wyłączona.

Składa się z dwóch zacisków: Remote L i Remote H. Zdalny włącznik/wyłącznik lub styk przekaźnika można podłączyć między H i L. Alternatywnie zacisk H można przełączyć na plus akumulatora, a zacisk L na minus akumulatora.

Odporność na zapłon

Brak przekaźników, są natomiast przełączniki MOSFET, a zatem brak iskier.

Specyfikacja techniczna

Specyfikacja ogólna
Maksymalny ciągły prąd ładowania 100A (z bezpiecznikiem topikowym 125A)
Maksymalny prąd ładowania, Port SYSTEM+ 200A
Maksymalny prąd rozładowania, Port SYSTEM+ 200A
Szczytowy prąd rozładowania 400A
Napięcie wejściowe, aby rozpocząć ładowanie > 13V
Pobór prądu, praca bez obciążenia 16 mA (z wyłączeniem wyjściowego obciążenia i prądu wyjścia ładowania)
Pobór prądu, zdalne wyłączenie 5 mA (funkcja BMS aktywna)
Wyjście odłączania obciążenia Normalnie wysoki (Vbat – 0,1 V)
Ograniczenie prądu źródła: 10mA (zabezpieczone przed zwarciem)
Prąd upływu: 0A (wyjście swobodne pływające)
Wyjście odłączenia ładowania Normalnie wysoki (Vbat – 0,1 V)
Ograniczenie prądu źródła: 10mA (zabezpieczone przed zwarciem)
Prąd upływu: 0A (swobodne pływające wyjście)
Wyjście alarmu wstępnego Normalnie swobodnie pływający
Wysoki (Vbat) w przypadku alarmu, max. 1A
(nie odporny na zwarcie)
Wł./Wył. systemu: Remote L and Remote H Użyj trybów wł./wył. systemu:
a. WŁ., gdy zaciski L i H są ze sobą połączone
b. WŁ., gdy zacisk L jest wyciągnięty do minusa akumulatora (V< 5V)
c. WŁ., gdy zacisk H jest w stanie wysokim (V>3V)
d. WYŁ. we wszystkich innych warunkach
Ogólne
Zakres temperatury pracy -40°C do +60°C
Wilgotność, maksymalna / średnia 100% / 95%
Ochrona, elektronika IP65
Podłączenie zasilania DC M8
Minus baterii złącza DC Faston żeński, 6.3mm
Obudowa
Waga 2 kg
Wymiary (wys. x szer. x głęb.) 65 x 120 x 340 mm
Standardy
Emisja EN 61000-6-3, EN 55014-1
Odporność EN 61000-6-2, EN 61000-6-1, EN 55014-2
Dyrektywa motoryzacyjna EMC ECE R10-5

Do pobrania

Broszura Smart BMS 12/200 w j. angielskim

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie