• BAT524120610 Akumulator LiFePO4 25,6V/200Ah - Smart-a

Symbol: BAT524120610

BAT524120610 Akumulator LiFePO4 25,6V/200Ah - Smart-a

11 691,00 zł Brutto
szt. Do przechowalni
Czas realizacji zamówienia do 30 dni
Cena przesyłki 0,00 zł Brutto
Odbiór osobisty 0,00 zł Brutto
Odbior osobisty bez pobrania 0,00 zł Brutto
Dostępność Brak towaru
Waga 39 kg
Victron Energy

Zamówienie telefoniczne: 583403689

Zostaw telefon

BAT524120610 Akumulator LiFePO4 25,6V/200Ah - Smart-a

Wymiary (dł. x szer. x wys.): 237 x 650 x 163 mm
Waga: 39 kg

  • Ze zintegrowaną funkcją zrównoważenia ogniw
  • Możliwość połączenia równoległego i szeregowego  
  • Możliwość monitorowania napięcia i temperatury ogniw za pomocą aplikacji Bluetooth

Wymaga jednego z poniższych BMS-esów:

  • VE.Bus BMS – zalecany do systemów z naszym inwertorem/ładowarką.
  • smallBMS – zalecany w małych instalacjach. 
  • System Zarządzania Baterią BMS 12/200 – zalecany do stosowania w instalacjach samochodowych i jachtowych z odbiornikami DC i alternatorami.
  • Smart BMS 12/200 – zalecany do stosowania instalacjach samochodowych i jachtowych z odbiornikami DC i alternatorami. 
  • Smart BMS CL 12/100 – zalecany do stosowania instalacjach samochodowych i jachtowych z odbiornikami DC i alternatorami. 
  • Lynx Smart BMS

Dlaczego litowo-żelazowo-fosforanowe?

Fosforan litowo-żelazowy (LifePo4 lub LFP) jest najbezpieczniejszym z głównego nurtu baterii litowo-jonowych. Nominalne napięcie komórki LFP wynosi 3,2 V (ołowiany kwas: 2 V/komórka). Akumulator LFP o pojemności 12,8 V składa się zatem z 4 ogniw połączonych szeregowo; a bateria 25,6 V składa się z 8 ogniw połączonych szeregowo.

Solidność

Bateria kwasowo-ołowiowa zawiedzie przedwcześnie z powodu siarczkacji:
• Jeśli działa w trybie deficytu przez długi czas (tj. Jeśli bateria jest rzadko, lub nigdy w pełni naładowana).
• Jeśli pozostanie częściowo naładowana lub gorzej, w pełni rozładowana (jacht lub dom mobilny w czasie zimy).

Bateria LFP nie musi być w pełni naładowana. Żywotność serwisowa nawet nieznacznie poprawia się w przypadku częściowego naładowania zamiast pełnego naładowania. Jest to główna zaleta LFP w porównaniu do ołowiu. Inne zalety to szeroki zakres temperatur roboczych, doskonała wydajność cyklów, niski opór wewnętrzny i wysoka wydajność (patrz poniżej). LFP jest zatem chemią z wyboru do wymagających zastosowań.

Wydajność

W kilku zastosowaniach (szczególnie w przy panelach słonecznych i/lub wiatrowych) efektywność energetyczna może mieć kluczowe znaczenie. Efektywność energetyczna w obie strony (zrzut z 100% do 0% i powrót do 100% naładowania) średnio dla akumulatorów ołowiowych wynosi 80%. Wydajność energetyczna w obie strony akumulatora LFP wynosi 92%. Proces ładowania akumulatorów ołowiowych staje się szczególnie nieefektywny, gdy osiągnięto 80% stanu ładunku, co powoduje wydajność 50% lub nawet mniej w systemach słonecznych, w których wymagane jest kilka dni energii rezerwowej (akumulator działający w 70% do 100 % stanu naliczonego). Natomiast bateria LFP nadal osiągnie 90% wydajność w płytkich warunkach rozładowania.

Rozmiar i waga

Oszczędność do 70% w przestrzeni, oszczędność do 70% wagi

Koszt?

Baterie LFP są drogie w porównaniu do ołowiowych, ale w wymagających aplikacjach wysoki koszt początkowy będzie więcej niż zrekompensowany dłuższą żywotnością, doskonałą niezawodnością i doskonałą wydajnością.

Bluetooth

Przy pomocy Bluetooth można monitorować napięcia ogniw, stan temperatury i alarmu. Jest to bardzo przydatne do zlokalizowania (potencjalnego) problemu, takiego jak nierównowaga ogniw.

Nasze akumulatory LFP posiadają zintegrowane równoważenie ogniw i ich monitorowanie. Do 5 akumulatorów może być połączonych równolegle i można połączyć szeregowo do czterech baterii 12V lub dwóch baterii 24 V, aby można było zmontować bank baterii o powierzchni 48 V do 1500 AH. Kable równoważenia/monitorowania ogniw mogą być łańcuchowe i muszą być podłączone do systemu zarządzania akumulatorami (BMS).

System zarządzania akumulatorami (BMS)

BMS:
1. Wygeneruje przedalarm za każdym razem, gdy napięcie ogniwa akumulatora zmaleje do mniej niż 3,1 V (regulacja 285 - 315 V).
2. Odłączy lub wyłączy obciążenie za każdym razem, gdy napięcie ogniwa akumulatora zmaleje do mniej niż 2,8 V (regulacja 2,6 V - 2,8 V).
3. Zatrzyma proces ładowania za każdym razem, gdy napięcie ogniwa akumulatora wzrośnie do ponad 375 V lub gdy temperatura stanie się zbyt wysoka.

Do pobrania

Broszura akumulatory LiFePO4 w j. angielskim

Informacje dotyczące bezpieczeństwa

Produkt przeznaczony jest do użytku jachtowego/morskiego lub pokrewnego. Użycie produktu zgodnie z jego przeznaczeniem nie stanowi zagrożenia dla zdrowia i życia.

Dane producenta

Victron Energy B.V.
De Paal 35
1351 JG Almere
Netherlands

+31 (0)36 5359700
sales@victronenergy.com

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie
Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Cookies w celu realizacji usług. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.