-
BAT524110610 Akumulator LiFePO4 25,6V/100Ah - Smart
Czas realizacji zamówienia do | 30 dni |
Cena przesyłki | 19 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Waga | 28 kg |
Victron Energy | |
Kod kreskowy | |
EAN |
Zamówienie telefoniczne: 583403689
Zostaw telefon |
BAT524110610 Akumulator LiFePO4 25,6V/100Ah - Smart
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 197 x 650 x 163 mm
Waga: 28 kg
- Ze zintegrowaną funkcją zrównoważenia ogniw
- Możliwość połączenia równoległego i szeregowego
- Możliwość monitorowania napięcia i temperatury ogniw za pomocą aplikacji Bluetooth
Wymaga jednego z poniższych BMS-esów:
- VE.Bus BMS – zalecany do systemów z naszym inwertorem/ładowarką.
- smallBMS – zalecany w małych instalacjach.
- System Zarządzania Baterią BMS 12/200 – zalecany do stosowania w instalacjach samochodowych i jachtowych z odbiornikami DC i alternatorami.
- Smart BMS 12/200 – zalecany do stosowania instalacjach samochodowych i jachtowych z odbiornikami DC i alternatorami.
- Smart BMS CL 12/100 – zalecany do stosowania instalacjach samochodowych i jachtowych z odbiornikami DC i alternatorami.
- Lynx Smart BMS
Dlaczego litowo-żelazowo-fosforanowe?
Fosforan litowo-żelazowy (LifePo4 lub LFP) jest najbezpieczniejszym z głównego nurtu baterii litowo-jonowych. Nominalne napięcie komórki LFP wynosi 3,2 V (ołowiany kwas: 2 V/komórka). Akumulator LFP o pojemności 12,8 V składa się zatem z 4 ogniw połączonych szeregowo; a bateria 25,6 V składa się z 8 ogniw połączonych szeregowo.
Solidność
Bateria kwasowo-ołowiowa zawiedzie przedwcześnie z powodu siarczkacji:
• Jeśli działa w trybie deficytu przez długi czas (tj. Jeśli bateria jest rzadko, lub nigdy w pełni naładowana).
• Jeśli pozostanie częściowo naładowana lub gorzej, w pełni rozładowana (jacht lub dom mobilny w czasie zimy).
Bateria LFP nie musi być w pełni naładowana. Żywotność serwisowa nawet nieznacznie poprawia się w przypadku częściowego naładowania zamiast pełnego naładowania. Jest to główna zaleta LFP w porównaniu do ołowiu. Inne zalety to szeroki zakres temperatur roboczych, doskonała wydajność cyklów, niski opór wewnętrzny i wysoka wydajność (patrz poniżej). LFP jest zatem chemią z wyboru do wymagających zastosowań.
Wydajność
W kilku zastosowaniach (szczególnie w przy panelach słonecznych i/lub wiatrowych) efektywność energetyczna może mieć kluczowe znaczenie. Efektywność energetyczna w obie strony (zrzut z 100% do 0% i powrót do 100% naładowania) średnio dla akumulatorów ołowiowych wynosi 80%. Wydajność energetyczna w obie strony akumulatora LFP wynosi 92%. Proces ładowania akumulatorów ołowiowych staje się szczególnie nieefektywny, gdy osiągnięto 80% stanu ładunku, co powoduje wydajność 50% lub nawet mniej w systemach słonecznych, w których wymagane jest kilka dni energii rezerwowej (akumulator działający w 70% do 100 % stanu naliczonego). Natomiast bateria LFP nadal osiągnie 90% wydajność w płytkich warunkach rozładowania.
Rozmiar i waga
Oszczędność do 70% w przestrzeni, oszczędność do 70% wagi
Koszt?
Baterie LFP są drogie w porównaniu do ołowiowych, ale w wymagających aplikacjach wysoki koszt początkowy będzie więcej niż zrekompensowany dłuższą żywotnością, doskonałą niezawodnością i doskonałą wydajnością.
Bluetooth
Przy pomocy Bluetooth można monitorować napięcia ogniw, stan temperatury i alarmu. Jest to bardzo przydatne do zlokalizowania (potencjalnego) problemu, takiego jak nierównowaga ogniw.
Nasze akumulatory LFP posiadają zintegrowane równoważenie ogniw i ich monitorowanie. Do 5 akumulatorów może być połączonych równolegle i można połączyć szeregowo do czterech baterii 12V lub dwóch baterii 24 V, aby można było zmontować bank baterii o powierzchni 48 V do 1500 AH. Kable równoważenia/monitorowania ogniw mogą być łańcuchowe i muszą być podłączone do systemu zarządzania akumulatorami (BMS).
System zarządzania akumulatorami (BMS)
BMS:
1. Wygeneruje przedalarm za każdym razem, gdy napięcie ogniwa akumulatora zmaleje do mniej niż 3,1 V (regulacja 285 - 315 V).
2. Odłączy lub wyłączy obciążenie za każdym razem, gdy napięcie ogniwa akumulatora zmaleje do mniej niż 2,8 V (regulacja 2,6 V - 2,8 V).
3. Zatrzyma proces ładowania za każdym razem, gdy napięcie ogniwa akumulatora wzrośnie do ponad 375 V lub gdy temperatura stanie się zbyt wysoka.
Do pobrania
- Producenci