-
BAT412126101 Akumulator 12V/265Ah Gel Deep Cycle(M8)
Czas realizacji zamówienia do | 30 dni |
Cena przesyłki | 24 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Waga | 75 kg |
Victron Energy | |
Kod kreskowy | |
EAN |
Zamówienie telefoniczne: 583403689
Zostaw telefon |
BAT412126101 Akumulator 12V/265Ah Gel Deep Cycle(M8)
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 520 x 268 x 223 mm
Waga 75 kg
VRLA AGM: żywotność 7 ÷ 10 lat
VRLA GEL: żywotność 12 lat
VRLA GEL z 2 ogniwami: żywotność 20 lat
Seria AGM ma bardzo niską rezystancję wewnętrzną, dzięki czemu jest ona szczególnie przystosowana do zastosowań, których występuje rozładowanie przy wysokich natężeniach prądu, takich jak falowniki, pędniki oraz wciągarki.
Seria modeli żelowych oferuje lepszą trwałość przy głębokich cyklach oraz większą żywotność całkowitą. Zastosowanie materiałów o wysokiej czystości oraz siatek wapniowo-ołowiowych zapewnia szczególnie niskie samowyładowanie zarówno akumulatorów AGM jak i żelowych, dzięki czemu nie wyładują się one przez długi okres bez ładowania. Obydwa rodzaje są wyposażone w miedziane zaciski płaskie z otworami M8, zapewniające najlepszy możliwy styk przy podłączeniu, eliminujący konieczność stosowania zacisków akumulatorów. Akumulatory są zgodne ze specyfikacjami CE i UL w ognioodpornych pojemnikach z ABS i są objęte ogólnoświatową 2-letnią gwarancją Victron.
Technologia VRLA
VRLA oznacza regulowany przez zawór kwas ołowiowy, co oznacza, że akumulatory są uszczelnione. Gaz ucieknie przez zawory bezpieczeństwa tylko w przypadku przeładowania lub niewydolności komórki. Baterie VRLA nie wymagają konserwacji przez cały okres żywotności.
Uszczelnione (VRLA) akumulatory AGM
AGM oznacza chłonną matę szklaną. W tych akumulatorach elektrolit jest wchłaniany przez matę z włókna szklanego między płytami w wyniku działania kapilarnego. Jak wyjaśniono w naszej książce „Energy Unlimited”, akumulatory AGM są bardziej odpowiednie do krótkotrwałego dostarczania wysokiego prądu niż akumulatory żelowe.
Uszczelnione (VRLA) baterie żelowe
Tutaj elektrolit jest unieruchomiony w postaci żelu. Ogólnie rzecz biorąc, akumulatory żelowe mają dłuższą żywotność i lepszą wydajność cyklu niż akumulatory AGM.
Niskie samorozładowanie
Dzięki zastosowaniu siatek ołowiowo-wapniowych i materiałów o wysokiej czystości, akumulatory Victron VRLA mogą być przechowywane przez długi czas bez ładowania. Szybkość samorozładowania wynosi mniej niż 2% miesięcznie w temperaturze 20°C. Samorozładowanie podwaja się dla każdego wzrostu temperatury o 10°C. Dzięki temu akumulatory Victron VRLA mogą być przechowywane nawet przez rok bez ładowania, jeśli są przechowywane w chłodnych warunkach.
Wyjątkowe odzyskiwanie z głębokiego rozładowania
Akumulatory Victron VRLA charakteryzują się wyjątkowym odzyskiem rozładowania, nawet po głębokim lub długotrwałym rozładowaniu. Niemniej jednak wielokrotne głębokie i długotrwałe rozładowanie ma bardzo negatywny wpływ na żywotność wszystkich akumulatorów kwasowo-ołowiowych, Baterie Victron nie są wyjątkiem.
Charakterystyka rozładowywania baterii
Pojemność znamionowa akumulatorów Victron AGM i Gel Deep Cycle odnosi się do 20 godzin rozładowania, innymi słowy: prądu rozładowania 0,05 C. Pojemność znamionowa akumulatorów Victron Tubular Plate Long Life odnosi się do 10 godzin rozładowania. Efektywna pojemność spada wraz ze wzrostem prądu rozładowania. Należy pamiętać, że zmniejszenie pojemności będzie jeszcze szybsze w przypadku stałego obciążenia mocy, takiego jak inwerter.
Nasze akumulatory głębokiego cyklu AGM charakteryzują się doskonałą wydajnością przy wysokim prądzie i dlatego są zalecane do zastosowań wysokoprądowych, takich jak rozruch silnika. Ze względu na swoją budowę akumulatory żelowe mają niższą pojemność efektywną przy dużych prądach rozładowania. Z drugiej strony akumulatory żelowe mają dłuższą żywotność, zarówno w warunkach fazy float, jak i cyklicznych.
Ładowanie akumulatora w przypadku użycia cyklu: 3-etapowa krzywka ładowania
Najpopularniejszą krzywą ładowania używaną do ładowania akumulatorów VRLA w przypadku użytkowania cyklicznego jest 3-stopniowa krzywa ładowania, w której po fazie stałego prądu (fazie zbiorczej -bulk) następują dwie fazy stałego napięcia (absorpcja i podtrzymanie). Podczas fazy absorpcji napięcie ładowania jest utrzymywane na stosunkowo wysokim poziomie, aby w rozsądnym czasie w pełni naładować akumulator. Trzecia i ostatnia faza to faza podtrzymania: napięcie jest obniżane do poziomu gotowości, wystarczającego do skompensowania samorozładowania
Wady tradycyjnej 3-stopniowej krzywej ładowania:
• Podczas fazy ładowania prąd jest utrzymywany na stałym i często wysokim poziomie, nawet po przekroczeniu napięcia gazowania (14,34 V dla akumulatora 12 V). Może to prowadzić do nadmiernego ciśnienia gazu w akumulatorze. Ucieknie trochę gazu przez zawory bezpieczeństwa, skracając żywotność.
• Następnie napięcie absorpcji jest przykładane przez określony czas, niezależnie od tego, jak głęboko akumulator był wcześniej rozładowany. Pełny okres absorpcji po płytkim rozładowaniu spowoduje ponowne przeładowanie akumulatora i skrócenie żywotności (m.in. z powodu przyspieszonej korozji płyt dodatnich).
• Badania wykazały, że żywotność baterii można wydłużyć, obniżając napięcie podtrzymujące do jeszcze niższego poziomu, gdy bateria nie jest używana.
Ładowanie baterii: dłuższa żywotność baterii dzięki 4-stopniowemu ładowaniu adaptacyjnemu Victron
Victron opracował krzywą ładowania adaptacyjnego. 4-stopniowa krzywa ładowania adaptacyjnego jest wynikiem lat badań i testów.
Czterostopniowa krzywa ładowania adaptacyjnego firmy Victron rozwiązuje 3 główne problemy krzywej trzystopniowej:
• Tryb awaryjny baterii
Aby zapobiec nadmiernemu gazowaniu, Victron wynalazł „Tryb awaryjny baterii”. Tryb awaryjny baterii ograniczy tempo wzrostu napięcia po osiągnięciu napięcia gazowania. Badania wykazały, że zmniejszy to wewnętrzne gazowanie do bezpiecznego poziomu.
• Zmienny czas wchłaniania
Na podstawie czasu trwania fazy luzem ładowarka oblicza, jak długi powinien być czas absorpcji, aby w pełni naładować akumulator. Jeśli czas ładowania jest krótki, oznacza to, że akumulator był już naładowany, a wynikowy czas wchłaniania będzie również krótki, natomiast dłuższy czas fazy bulk będzie również skutkować dłuższym czasem wchłaniania.
• Tryb przechowywania
Po zakończeniu okresu absorpcji akumulator powinien być w pełni naładowany, a napięcie obniżone do poziomu podtrzymującego lub czuwania. Jeśli w ciągu następnych 24 godzin nie nastąpi rozładowanie, napięcie jest jeszcze bardziej obniżane, a bateria przechodzi w tryb przechowywania. Niższe napięcie magazynowania zmniejsza korozję płyt dodatnich. Raz w tygodniu napięcie ładowania jest na krótki okres zwiększane do poziomu absorpcji, aby skompensować rozładowanie (tryb Odświeżania baterii).
Ładowanie akumulatora w przypadku użycia w trybie gotowości: ładowanie stałym napięciem w fazie float
Gdy akumulator nie jest często głęboko rozładowywany, można zastosować 2-etapową krzywą ładowania. W pierwszej fazie akumulator jest ładowany ograniczonym prądem (faza bulk). Po osiągnięciu napięcia przed nastawą akumulator jest utrzymywany przy tym napięciu (faza float). Ta metoda ładowania uywana jest do baterii rozruchowych w pojazdach i w nieprzerwanych zasilaczach (UPS).
Wpływ temperatury na napięcie ładowania
Napięcie ładowania należy zmniejszyć wraz ze zwiększaniem się temperatury. Kompensacja temperatury jest wymagana, gdy oczekuje się, że temperatura akumulatora będzie mniejsza niż 10 ° C / 50 ° F lub więcej niż 30 ° C / 85 ° F przez dłuższy czas. Zalecana kompensacja temperatury dla akumulatorów Victron VRLA wynosi -4 mV / ogniwo (-24 mV / ° C dla baterii 12 V). Punkt środkowy dla kompensacji temperatury wynosi 25 ° C / 70 ° F.
Prąd ładowania
Prąd ładowania nie powinien najlepiej przekraczać 0,2C (20A dla baterii 100AH). Temperatura akumulatora wzrośnie o więcej niż 10 ° C, jeśli prąd ładowania przekroczy 0,2C. Dlatego kompensacja temperatury jest wymagana, jeśli prąd ładowania przekracza 0,2C
Do pobrania
- Producenci