• BAT212120086 Akumulator 12V/14Ah AGM Deep Cycle

Symbol: BAT212120086

BAT212120086 Akumulator 12V/14Ah AGM Deep Cycle

220.00
szt. Do przechowalni
Czas realizacji zamówienia do 30 dni
Cena przesyłki 19
Odbiór osobisty 0
Odbior osobisty bez pobrania 0
Kurier InPost płatność z góry 17
Kurier InPost za pobraniem 19
Kurier 24
Kurier (Pobranie) 30
Dostępność Brak towaru
Waga 4.4 kg
Victron Energy

Zamówienie telefoniczne: 583403689

Zostaw telefon

BAT212120086 Akumulator 12V/14Ah AGM Deep Cycle

Wymiary (dł. x szer. x wys.): 151 x 98 x 101
Waga: 4,4 kg

Nasze akumulatory głębokiego cyklu AGM charakteryzują się doskonałą wydajnością przy wysokim prądzie i dlatego są zalecane do zastosowań wysokoprądowych, takich jak rozruch silnika. Ze względu na swoją budowę akumulatory żelowe mają niższą pojemność efektywną przy dużych prądach rozładowania. Z drugiej strony akumulatory żelowe mają dłuższą żywotność, zarówno w warunkach fazy float, jak i cyklicznych

Najpopularniejszą krzywą ładowania używaną do ładowania akumulatorów VRLA w przypadku użytkowania cyklicznego jest 3-stopniowa krzywa ładowania, w której po fazie stałego prądu (fazie zbiorczej -bulk) następują dwie fazy stałego napięcia (absorpcja i podtrzymanie). Podczas fazy absorpcji napięcie ładowania jest utrzymywane na stosunkowo wysokim poziomie, aby w rozsądnym czasie w pełni naładować akumulator. Trzecia i ostatnia faza to faza podtrzymania: napięcie jest obniżane do poziomu gotowości, wystarczającego do skompensowania samorozładowania

Wady tradycyjnej 3-stopniowej krzywej ładowania:

• Podczas fazy ładowania prąd jest utrzymywany na stałym i często wysokim poziomie, nawet po przekroczeniu napięcia gazowania (14,34 V dla akumulatora 12 V). Może to prowadzić do nadmiernego ciśnienia gazu w akumulatorze. Ucieknie trochę gazu przez zawory bezpieczeństwa, skracając żywotność.
• Następnie napięcie absorpcji jest przykładane przez określony czas, niezależnie od tego, jak głęboko akumulator był wcześniej rozładowany. Pełny okres absorpcji po płytkim rozładowaniu spowoduje ponowne przeładowanie akumulatora i skrócenie żywotności (m.in. z powodu przyspieszonej korozji płyt dodatnich).
• Badania wykazały, że żywotność baterii można wydłużyć, obniżając napięcie podtrzymujące do jeszcze niższego poziomu, gdy bateria nie jest używana.

Ładowanie baterii: dłuższa żywotność baterii dzięki 4-stopniowemu ładowaniu adaptacyjnemu Victron

Victron opracował krzywą ładowania adaptacyjnego. 4-stopniowa krzywa ładowania adaptacyjnego jest wynikiem lat badań i testów.

Czterostopniowa krzywa ładowania adaptacyjnego firmy Victron rozwiązuje 3 główne problemy krzywej trzystopniowej:

• Tryb awaryjny baterii
Aby zapobiec nadmiernemu gazowaniu, Victron wynalazł „Tryb awaryjny baterii”. Tryb awaryjny baterii ograniczy tempo wzrostu napięcia po osiągnięciu napięcia gazowania. Badania wykazały, że zmniejszy to wewnętrzne gazowanie do bezpiecznego poziomu.
• Zmienny czas wchłaniania
Na podstawie czasu trwania fazy luzem ładowarka oblicza, jak długi powinien być czas absorpcji, aby w pełni naładować akumulator. Jeśli czas ładowania jest krótki, oznacza to, że akumulator był już naładowany, a wynikowy czas wchłaniania będzie również krótki, natomiast dłuższy czas fazy bulk będzie również skutkować dłuższym czasem wchłaniania.
• Tryb przechowywania
Po zakończeniu okresu absorpcji akumulator powinien być w pełni naładowany, a napięcie obniżone do poziomu podtrzymującego lub czuwania. Jeśli w ciągu następnych 24 godzin nie nastąpi rozładowanie, napięcie jest jeszcze bardziej obniżane, a bateria przechodzi w tryb przechowywania. Niższe napięcie magazynowania zmniejsza korozję płyt dodatnich. Raz w tygodniu napięcie ładowania jest na krótki okres zwiększane do poziomu absorpcji, aby skompensować rozładowanie (tryb Odświeżania baterii).

Technologia VRLA

VRLA to skrót od Valve Regulated Lead Acid, co oznacza, że ​​akumulatory są szczelne. Gaz ucieknie przez zawory bezpieczeństwa tylko w przypadku przeładowania lub awarii ogniwa. Baterie VRLA są bezobsługowe dożywotnio.

Uszczelnione (VRLA) akumulatory AGM

AGM oznacza chłonną matę szklaną. W tych akumulatorach elektrolit jest wchłaniany przez matę z włókna szklanego między płytami w wyniku działania kapilarnego. Jak wyjaśniono w naszej książce „Energy Unlimited”, akumulatory AGM są bardziej odpowiednie do krótkotrwałego dostarczania wysokiego prądu niż akumulatory żelowe.

Uszczelnione (VRLA) baterie żelowe

Tutaj elektrolit jest unieruchomiony w postaci żelu. Ogólnie rzecz biorąc, akumulatory żelowe mają dłuższą żywotność i lepszą wydajność cyklu niż akumulatory AGM.

Niskie samorozładowanie

Dzięki zastosowaniu siatek ołowiowo-wapniowych i materiałów o wysokiej czystości, akumulatory Victron VRLA mogą być przechowywane przez długi czas bez ładowania. Szybkość samorozładowania wynosi mniej niż 2% miesięcznie w temperaturze 20°C. Samorozładowanie podwaja się dla każdego wzrostu temperatury o 10°C. Dzięki temu akumulatory Victron VRLA mogą być przechowywane nawet przez rok bez ładowania, jeśli są przechowywane w chłodnych warunkach.

Wyjątkowe odzyskiwanie z głębokiego rozładowania

Akumulatory Victron VRLA charakteryzują się wyjątkowym odzyskiem rozładowania, nawet po głębokim lub długotrwałym rozładowaniu. Niemniej jednak wielokrotne głębokie i długotrwałe rozładowanie ma bardzo negatywny wpływ na żywotność wszystkich akumulatorów kwasowo-ołowiowych, Baterie Victron nie są wyjątkiem.

Charakterystyka rozładowywania baterii

Pojemność znamionowa akumulatorów Victron AGM i Gel Deep Cycle odnosi się do 20 godzin rozładowania, innymi słowy: prądu rozładowania 0,05 C. Pojemność znamionowa akumulatorów Victron Tubular Plate Long Life odnosi się do 10 godzin rozładowania. Efektywna pojemność spada wraz ze wzrostem prądu rozładowania. Należy pamiętać, że zmniejszenie pojemności będzie jeszcze szybsze w przypadku stałego obciążenia mocy, takiego jak inwerter.

Do pobrania

Broszura baterie Victron Energy

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie